z
Czy pomagasz bezdomnym psom?

Zawsze
Często
Czasami
Nigdy
Nie spotykam ich


Szukaj na Szarik.pl:


qwer1999
Psy, pies, szczeniaki   Sorki że się tak nie mogę zdecydować ale przeczytałem, że niedobrze jest brać teriera tybetańskiego na długie spacery w lecie. Myślę nad cocker spanielem i mam takie pytanie, czy on jest odporny na upały?
A jak tak, to lepszy angielski czy amerykański?

Rasy psów - jaką rasę wybrać? 2010-05-18 17:07:56

Komenatrze:
(dodaj swój komentarz)



Rozalia2010-05-27 19:15:26
Zgadzam się co do jakości drogich karm...Słyszałam na ich temat różne opinie..Oczywiście,że nie każdy zapewni psu żywność dobrej jakości,ale cóż...

Iwcia1342010-05-26 19:36:31
Tak właśnie tak napisałam bo Rozalia chyba nie sądzisz, że każdy jest taki wyrozumiały i kupuje drogie karmy swoim psom, niektórzy rzucą tylko jakieś resztki z obiadu i tyle. Po drugie to, że karma jest tańsza to wcale nie znaczy, że jest gorsza jak to niektórzy sobie myślą... Jakby każdy tak kochał psy to może i by tak było, że każdy kupowałby swoim psom to co najlepsze ale jeżeli ktoś ma więcej psów to nie będzie przecież kupował karmy nie wiadomo jak drogiej a takie karmy wcale nie są tanie jak kiedyś patrzyłam w internecie, a tańsza nie zawsze oznacza gorsza! Prawie 10 lat to i tak dużo bo niektóre rasy żyją zaledwie jakieś 8 lat, wiadomo że nie każdy kundelek musi długo żyć ale z reguły takie psy są raczej mocniejsze bo są mieszane dwa psy innych gatunków i wiadomo, że taki pies może dożyć nawet do 20 lat co nie oznacza, że musi...

Rozalia2010-05-24 21:50:02
Iwcia134-Nie napisałaś,że można je karmić odpadkami,ale napisałaś,że niekoniecznie karmą najlepszej jakości...Każdy pies zasługuje na żywność dobrej jakości i każdy pies powinien mieć zapewnione prawo do pełnego rozwoju.Kundelki też niekoniecznie żyją długo...Np. mój pies umarł w wieku niecałych 10 lat(to było w tym roku)..I był kundelkiem.U rasowych psów wiek śmierci też plasuje się różnie..Rasa ma na to znaczny wpływ,ale na długość życia psa wpływają też inne czynniki. maksymiliana9-nigdy tak nie będzie,że zostaną same psy rasowe...Po pierwsze nie każdy rozumie problem bezdomności i rasowości psów...Nie każdemu chce się pilnować suki w cieczce,bo duża ilość osób jest przekonana,że suka 'dla zdrowia' przynajmniej raz powinna mieć szczenięta.To bzdura.Po drugie-pseudohodowcy-ludzie chętnie od nich kupują,ot,'bo taniej',niektórzy z niewiedzy,niektórzy z głupoty.Nie rozumieją,że tam zwierzęta są krzywdzone.Nie popieram też idei hybryd...Ludzie prześcigają się w wymyślaniu nowych,tymczasem mogliby zaadoptować jakiegoś schroniskowego psa.A schroniska są zapełnione głównie przez kundelki i mieszańce.Gdyby każdemu zależało na dobru zwierząt byłoby inaczej...Nawet gdyby same rasowe zostały,to duża część z nich trafiła by w niepowołane ręce-i wszystko od nowa-pseudohodowle,nieodpowiednia opieka-powstawałyby nowe kundelki i dalej byłoby tak jak jest.Ale przecież nie znaczy to,że ludzie nie muszą przejmować się losem zwierząt,wręcz przeciwnie..

Iwcia1342010-05-24 20:27:43
Przepraszam bardzo ale gdzie ja tam napisałam, że kundelki musi się karmić odpadkami??? Po pierwsze nie miałam tego na myśli i proszę mi nie wpierać czegoś czego nie napisałam tylko dlatego, że ktoś mnie nie potrafi zrozumieć. Chodziło mi o psią karmę ale nie aż tak drogą, która muszą być np. karmione psy rasowe aby w pełni się dobrze rozwijały, zresztą popatrzcie sobie na necie ile kosztują takie karmy. Po drugie pies rasowy ma raczej ograniczone lata swojego życia a taki kundelek może żyć nawet 20 lat oczywiście przy dobrych warunkach... A poza tym każdy z was tak się strasznie wypowiada na temat psów rasowych i krytykuje takie kundelki to ciekawe czy każdy z was ma rasowe psy... jeżeli macie takie zdanie na temat schronisk i żałujecie tak te psy to dlaczego sami nie zaadoptujecie takiego psa???

maksymiliana92010-05-24 20:18:39
wiecie co jednego niemoge zrozumiec powiedzmy niema kundelkow ,niema hybryd (to samo co kundelki) zostaly na swiecie same psy rasowe - rodowodowe .Uwazacie ,ze problem schronisk sie rozwiazuje .Czy jezeli teraz ludzie nie dbaja o zabezpieczanie suk przed niechciana ciaza . Wtedy beda biegac do weta sterylizukac swoje pociechy .Jakos sobie tego niemoge wyobrazic .

qwer19992010-05-24 18:11:50
Rozalia ja się z Tobą całkowicie zgadzam. Kundelki są PRZE, ale nie wiadomo jakie będą. W dodatku wcale nie są zdrowsze- po prostu nie można określić, na co najczęściej chorują. A jak ktoś myśli, że kundle można karmić odpadkami... i że rasowce kundli nie lubią...

Rozalia2010-05-24 16:53:00
"czasami ludzie wolą wziąć sobie kundelka bo on nie wymaga takiej opieki jak przy psie rasowym a mianowicie nie choruje tak często, nie musi być karmiony najdroższą karmą i zdecydowanie mieszańce są silniejsze od psów rasowych."-Z tym się do końca nie zgodzę.To,że pies jest kundelkiem nie znaczy,że można karmić go żywnością gorszej jakości.Czemu?Bo jest kundelkiem?To absurd.Co do zdrowia,to kundelki są narażone na więcej chorób,ale przez swoje,że tak powiem,bardzo mieszane pochodzenie w mniejszym stopniu niż psy rasowe.Psy rasowe,jeśli są po zdrowych,przebadanych rodzicach też niekoniecznie muszą ciągle chorować.Rozmnażając zdrowe osobniki można wielu chorób uniknąć.Bo np. jeśli bierze się psa rasy obarczonej wieloma chorobami genetycznymi po chorych rodzicach,to nie ma się co dziwić,że on także będzie chorować...Z resztą to też kwestia rasy.Jedne są mniej chorowite,inne bardziej.W kwestii hybryd popieram Ano... .co z tego,że są urocze(a takie zwykłe kundelki nie są?) itp. itd.-lepiej,żeby ludzie ich nie tworzyli,bo po co?!Przecież jest tyle ras psów i tyle biedaków w schroniskach...Niektóre z tych bezdomnych całe życie spędzają w schroniskowym boksie..Ja osobiście wolałabym adoptować taką sierotkę niż zakupić hybrydę.

maksymiliana92010-05-23 17:05:19
dzieki Iwcia ,ze masz to zamo zdanie

Iwcia1342010-05-22 19:33:29
Popieram wypowiedź maksymiliany9, zresztą chyba nie sądzisz Ano, że na świecie będą istniały wyłącznie psy rasowe najlepiej z rodowodem i z najlepszej hodowli, czasami ludzie wolą wziąć sobie kundelka bo on nie wymaga takiej opieki jak przy psie rasowym a mianowicie nie choruje tak często, nie musi być karmiony najdroższą karmą i zdecydowanie mieszańce są silniejsze od psów rasowych. Jeżeli nawet ktoś ma rasowe psy i chce żeby suka miała małe a nie jest to hodowla to też nie widzę w tym nic złego jeżeli te psy znajdą się w dobrych domach, bo wiadomo, że prowadzenie takiej hodowli wiąże się z kosztami więc nie można od razu krytykować tego. Natomiast też nie popieram tego jak właściciel nie pilnuje swojej suki w czasie cieczki. Ja np 2 razy pod rząd w wakacje znalazłam grupkę szczeniaczków wyrzuconych przez jakiegoś człowieka bez serca no i chyba bez mózgu bo normalny człowiek nie wyrzuciłby szczeniaków w pole blisko torów i z dala od domów. Z koleżankami biegałyśmy za psami i wiele psów dało się uratować ale niektóre niestety zginęły przejechane przez pociąg. Tym psiakom w ten sam dzień, w który je złapałyśmy znalazłyśmy im dom a Ci ludzie są bardzo zadowoleni z tych psów...

Ano...2010-05-22 15:39:24
Przecież ja nie mam nic do kundli! Mam tylko zarzuty do niektórych właścicieli i pseudohodowców! Ja kundelki bardzo szanuje, jeśli znalazlabym jakąś przybłędę to na pewno udzielilabym pomocy i poszukala dobrego domu. Głupotą jest natomiast niepilnowanie swoich suk przed zajściem w ciażę lub celowe rozmanażanie nierasowych psów, mieszanie dwóch ras czy nawet rozmnażanie dwóch rasowych osobników bez uprawnień hodowlanych. To mnie irytuje ;/

maksymiliana92010-05-21 23:21:15
Dla mnie te psy nie wygladaja jak ''kundle '' poprostu jest to przesliczny pies ktory mi sie podoba .Najbardziej maltese x york .Jest gro rasowych psow z ktrorymi bym sie wstydzila wyjsc na spacer (tworzenie ras przez czlowieka dla szpanu ) .Ja mysle ,ze jak ktos kupi sobie psa to kocha go bez znaczenia jaki wyrosnie .A jak ktos zrezygnuje z psa to nawet ten najbardziej rasowy bedzie wyrzucony czy przywiazany do drzewa .Wiem Ano...ze nie lubisz kundelkow ,ale nie wyrazaj sie zle o nich bo duzo osob mozesz tym krzywdzic bo one kochaja swoje kundelki i dla nich one sa najpiekniejsze .

Ano...2010-05-21 16:14:17
Co innego jest w bardziej rozwiniętych krajach, tam nie ma tyle kundli, ludzie szanuja psy i tam mieszanie ras nie jest czymś zlym, dlatego moze maksymiliana9 mieszkająca w Kanadzie nie widzi problemu.

Ano...2010-05-21 16:12:10
Kundli jest za duzoo ludzie je porzucaja, schroniska przepelnione masakra ;// Współczuje tym psom! Nie cierpie jak ludzie rozmnażają nierasowe psy lub rasowe z kundlami czy mieszają rasy!

qwer19992010-05-20 19:54:08
GaBi12xD ludzie mają to do kundli, że nie wiadomo jakie będą. A ja się zastanawiam nad foksterierem albo jack russel terierem, bo polubiłem takie wesołe pieski :)

GaBi12xD2010-05-20 14:19:50
Ano.. swoja wypowiedzą "w Polsce dośc kundlki ;//" napisałas tak, jakby to było coś odmiennego od tych SUPER,EXTRA rodowowych psiaków ;// Tak jakbyś ich nie lubiła.Jak ktoś ma kundelka jest gorszy? Co ludzie maja przeciw kundlom, to ja nie wiem ;//

Ano...2010-05-20 14:03:27
Oj.. nie życz nam tego ;/ W Polsce dość kundli ;//

maksymiliana92010-05-19 14:30:46
tak szczerze pudelki mi sie nie podobaja ,ale to kazdego sprawa ja kocham hybrydki ,moze jak kiedys w Polsce bedzie ich wiecej to zmienicie zdanie .kazdy lubi co innego .

Ano...2010-05-19 14:25:20
Hybrydy - fee ;PP Nie lepszy pudelek ??

maksymiliana92010-05-18 19:27:44
moze ciezko znalesc hybrydke ,ale nie pisz ,ze to glupie bo to sa przeslodkie pieski i maja super charakter ,bardzo mi sie podobaja .

Ano...2010-05-18 19:14:42
maksymiliana9 ale w Polsce cięzko jest dostac hybryde. Poza tym to glupi pomysl (jak dla mnie ;P) . Cocker spaniel to 'mieszanka wybuchowa' , nie polecam ;/ qwer1999 najlepiej wybierz jakąś rase spośród tych ktore wczesniej polecaliśmy Ci ale nie płaskonosą, skoro ma byc odporny na upały.

maksymiliana92010-05-18 17:41:18
ja bym cocker spaniela nie kupowala bo to mysliwski pies i jak mu nie dostarczysz odpowiedniej ilosci ruchu to ci poniszczy wszystko w domu moze kup cockopoo (tak sie chyba pisze ) one maja lagodniejszy charakter sa zwarjowane zawsze skore do zabawy przesliczne pieski . A co do upalow to pies co ma dluzszy wlos nie da rady biegac mozesz na lato go obciac wtedy lepiej zniesie goraczki pzdrowienia

Dodaj komentarz (po zalogowaniu):




Login:
Hasło:



Załóż konto

Login:
Hasło:

Znalazłem psa - Budy Michałowskie
Budy Michałowskie
więcej...
Znalazłem psa - Budy Michałowickie
Budy Michałowickie
więcej...
Szukam psa - Piotrków Trybunalski
Piotrków Trybunalski
więcej...